Geroosterde pijnboompitten bij de salade, in een wrap, denk aan pesto en carpaccio, door de soep of gewoon als knapperige garnering, maar ze bieden ook een grote hulp voor ons organisme. Met pijnboompitten kun je alle kanten op en als extraatje zijn ze ook nog hartstikke gezond! Pijnboompitten zijn een uitmuntende bron van mineralen. Toch kan gesteld worden dat het pijnboompitje redelijk veel vitaminen bevat. Pijnboompitten zijn voor iedereen een hele gezonde aanvulling maar in het glutenvrije dieet komt deze dennenpit extra vaak voor. Pijnboompitten bevatten redelijk wat calorie├źn maar die komen voornamelijk door de goede vetten, namelijk enkelvoudige onverzadigde vetzuren. Dit zijn vetten die je nodig hebt voor onder andere je hart, longen en hersenen en ze verlagen de kans op hart- en vaatziekten. Pijnboompitten vrij prijzig zijn in vergelijking met andere zaden en pitten. Wat je eet voordat je gaat sporten, is het allerbelangrijkst. Ze bezitten een hoog percentage mangaan, koper, zink en magnesium. Daarnaast zijn ze zeer rijk aan ijzer en dat is waarom ze uitermate geschikt zijn voor hen die veel sporten. Je wil namelijk niet te vol zitten, maar wel genoeg energie hebben. Kortom een lekkere vrucht voor veelzijdig gebruik met vele gezondheidsvoordelen. Een in alles niet te onderschatten zaadje.