Zoals gezegd, kan mediteren op allerlei manieren. Er zijn vele soorten, methodes, technieken, vormen en smaken van meditatie met de ambitie om verlichting te bereiken in de toekomst. Roept u maar! Kleuren, wandelen, tuinieren, ga zo maar door: er zijn verschillende vormen van toegepaste meditatie. Als je wat uitprobeert, vind je vaak wel een manier die bij je past. Je kunt het doen door tijdens de activiteit je aandacht volledig op de activiteit en je ademhaling te richten. Je kunt ook tussen verschillende activiteiten door mediteren: telkens als je naar je werk of de supermarkt wandelt, snuif je de lucht op, kijk je naar de bomen en probeer je heel bewust te voelen. Of doe je ogen dicht en richt je aandacht op het binnenstromen en uitademen van de lucht. Dit is hoe wij er naar kijken: “Do not act to meditate, but meditate. Meditation is not seperate from life”. Wees je ervan bewust en denk erbij na, zonder je te verliezen in allerlei gedachten die er niets mee te maken hebben. Adem rustig in en uit. Je zult merken dat je veel meer ervaart als je iets met aandacht doet. Simpel gezegd, het hoeft allemaal niet in een Yogaschool, meditatieklasje of in afgelegen stilte-retraites. Het kan overal, als jij dit maar wilt. Bekijk hier onze versie van meditatie, mobiliteit & ademhalingstechnieken. Wij gebruiken deze methoden en technieken ook weer voor bijvoorbeeld urban hard Qigong