Of je nu een vroege vogel bent of de dag begint met wat opstartproblemen… van een beetje ochtendgymnastiek word je wakker, je brengt je stofwisseling op gang, maakt je spieren en gewrichten soepel en stimuleert je doorbloeding. Sporten in de ochtend betekent meestal dat je minder snel wordt afgeleid. En je hoeft daar echt geen topprestaties voor te leveren. Door ’s morgens direct na het opstaan actief te bewegen, worden je lichaam en je geest wakker. Druk je een paar keer op, doe ‘jumping jacks’, doe ‘squats’, ga schaduwboksen of ‘burpees’ om je hartslag te verhogen. Hiermee verbrandt je lichaam de hele dag door meer calorieën wanneer je in de ochtend al actief bent. In het bijzonder als je de hele dag moet zitten voor je werk, is het doen van oefeningen in de ochtend de beste keuze. Ochtendgymnastiek is geen zware belasting voor je lichaam en je hebt de oefeningen snel gedaan. Zowel beginners als gevorderden en professionals kunnen profiteren van mobiliteits- en strekoefeningen op de vroege morgen en zo iets doen voor hun mobiliteit en gezondheid. Ochtendgymnastiekoefeningen zijn snel gedaan en je hebt er geen apparatuur voor nodig. Door je dag actief te beginnen geef je je lichaam als het ware de brandstof, nieuwe energie om jouw realistische en haalbare doelen waar te gaan maken. Je zult efficiënter kunnen werken en minder ‘inkakmomenten’ hebben door de dag heen. Met welke oefeningen kun je meer calorieën verbranden? Wat doet sporten met je?