Cardio wordt vaak vergeten en is eigenlijk alles dat onze hartslag verhoogt en ons cardiovasculaire systeem verbetert. Het eerste waar je aan denkt als je het woord ‘cardio’ hoort, is waarschijnlijk een fitnesscentrum of sportschool. Dagelijkse beweging is erg belangrijk voor je gezondheid. Ook als je thuiszit, kun je sporten. Ja, echt! Er zijn echter veel meer opties die je kunnen helpen je conditie te versterken en persoonlijke records te lopen.

  1. Schaduwboksen op één plek
  2. Trap op en neer rennen
  3. Touwtjespringen
  4. Muurzit tijdens het tandenpoetsen of telefoneren
  5. Dansen op je lievelingsnummer
  6. Bewegen tijdens het bellen (lunges of squats)
  7. Een flinke schoonmaaksessie
  8. Snelwandelend naar de supermarkt

Als jij voor cardio kiest. dan ga je voor een workout waarbij je de hartslag verhoogt. Zodra jij de hartslag verhoogt, wordt er op dat moment vet vebrand en gaat je conditie er ook op vooruit. Stuk voor stuk doen ze een beroep op meerdere gewrichten en zetten meer dan één spiergroep aan het werk. Ze verbeteren de coördinatie en jagen de hartslag omhoog. Je kunt er een full-body workout mee samenstellen, die je weinig tijd kost en je in staat stelt om alledaagse bewegingen na te bootsen. Fit worden zonder sportschool, kan dat? Verschil tussen extrinsieke motivatie en intrinsieke motivatie? We willen allemaal fit zijn, maar waarom? Hoe doe ik een jumping jack? Wat zijn burpees? Wat is plyo training?