Nee, totaal niet! Hierin praat je niet over een ander in elkaar te timmeren, te slaan, te vloeren, te pompen, te tikken of te beuken. Weerbaarheid betekent je eigen grenzen aangeven en bewaken. Soms is iemand minder weerbaar. Een training weerbaarheid zou je ook wel een assertiviteitstraining kunnen noemen. Assertief zijn betekent opkomen voor jezelf. Meer zelfvertrouwen krijgen staat centraal. Leermomenten om steviger in je schoenen te staan zoals assertiever in opkomen voor jezelf, beter oogcontact en weerbare uitstraling, minder van slag door kritiek, meer beheersing, rustiger en geconcentreerder. Bij sommige trainingen zijn er oefeningen met stoten en trappen (op een trap of stootkussen – punch of kickshield). Het is de bedoeling dat je kennismaakt met je eigen krachten, je leert je te beheersen en te concentreren. Een stukje mentale training. Je leert wel voor jezelf opkomen in noodgevallen en alleen fysiek van je af te bijten als je echt niet anders kunt. Eigenlijk wordt de kwaliteit van iedere weerbaarheidstraining dus vooral bepaald door degene die de training verzorgt. Wat zegt de ethiek over zelfverdediging? Is er verschil tussen weerbaarheid en zelfverdediging? Kun je werken aan je zelfvertrouwen door een weerbaarheidstraining? Wat is mentale en fysieke weerbaarheid? Ik word gepest en mishandeld, wat kan ik doen? Hoe word ik sterker, weerbaarder en assertiever? Bekijk hier onze pagina weerbaarheid. Bekijk hier onze pagina omgaan met emotie, agressie en geweld