Je core spieren zijn misschien wel het belangrijkste deel van je lichaam. Sterke buikspieren zijn erg belangrijk voor een gezond lichaam. Het brengt veel voordelen met zich mee. We moeten aandacht besteden aan de dieperliggende buikspieren en dat doen we met een core training. Deze richt zich specifiek op je mid-sectie. Je core (je kernspieren) wordt gevormd door je buikspieren,schuine buikspieren en je rugspieren, en is de plek waar je energie transporteert van je bovenlichaam naar je onderlichaam. Die zorgen voor je core stability: het goed kunnen verplaatsen van krachten en bewegingen. Rennen, schieten, trappen zijn bewegingen vanuit je centrum. Die dieperliggende buikspieren, die langs en over elkaar heen lopen, zijn essentieel voor evenwicht, krachtverdeling en de efficiƫntie van je bewegingen. Stalen buikspieren is in zekere zin de next level core training voor vechtsporters en op meerdere manieren te doen. Er zijn meerdere vechtstijlen die hier aandacht aan besteden op hun eigen manier. Deze trainingen staan ook bekend als abs of steel training techniques vanuit het eeuwenoude Iron Body Conditioning. Maar ook andere vechtsporten hebben de nodige core uitdagingen. Wist je dat buikspieren zorgen voor een rechte rug, zodat rugklachten verminderen of voorkomen worden. Ook zorgen de buikspieren ervoor je lichaam stabiel te houden en het helpen met het goed indraaien van je lichaam. Onthoud dat het belangrijk is om dit regelmatig te doen en zorg daarbij voor afwisseling. Wat is Iron Body Martial Arts? Wat is ijzeren vuist of vuisten van staal training? Hoe overwin je de angst om klappen te krijgen? Wat is conditionering? Wat is Iron Body Conditioning?