Dead hangs klinken niet meteen als de meest spannende uitdaging. Een dead hang challenge is een eenvoudige oefening waarbij je simpelweg zo lang mogelijk aan een stang boven je hoofd blijft hangen. Het is een geweldige manier om grijpkracht te ontwikkelen, kan je helpen om pull-ups onder de knie te krijgen, maar ook zeker om je mentale kracht te testen. Hou deze tijden aan als richtlijn:

  • Beginner: 10 seconden
  • Gevorderde: 20 tot 30 seconden
  • Advanceerd: 45 seconden +

De stang vastpakken met een bovenhandse greep (handpalmen van je af gericht), waarbij je ervoor zorgt dat je handen meer dan schouderbreedte uit elkaar staan ​​en je armen gestrekt zijn. Je wilt dan je schouders aanspannen (schouderbladen samenknijpen) en zo lang mogelijk aan de stang vasthouden. Voordat je een dead hang doet, is het belangrijk om je schouders op te warmen door wat mobiliteitswerk te doen dat de bewegingen nabootst die je gaat uitvoeren. Schouderblessures hebben een lange hersteltijd. Door de dead hang uit te voeren kan je bovenlichaam zich volledig ontspannen. Elke seconde in deze positie werkt bevordert het bewegingsbereik van het schoudergewricht en verbetert de algemene schoudergezondheid. Bekijk hier onze pagina martial arts challenges. Bekijk hier oefeningen om je gorilla gripstrength te verbeteren.