Kleine veranderingen in je leefstijl dragen bij aan een goede weerstand. Al binnen een paar weken kunnen ze effect hebben. En als je gezonder leeft, zit je vaak lekkerder in je vel en voel je je energieker. De eenvoudigste eetgewoontes om gezond en fit te blijven zijn:

• Drink voldoende water; zo’n 1,5 tot 2 liter per dag.
• Eet verse producten.
Eet gevarieerd.
• Eet meer plantaardig.

Met een goede weerstand word je minder snel ziek van bacteriën en virussen. En als je toch ziek wordt, heb je vaak minder klachten. Bovendien verklein je met een gezonde leefstijl de kans op allerlei aandoeningen. Door vers te eten krijg je de nodige voedingstoffen en vezels binnen. Vezels hebben een positief effect op ons cholesterol en hart- en bloedvaten. Plantaardige en gevarieerde voeding zorgt hier ook voor. Eet dagelijks twee stuks fruit en minimaal 250 gram groente. Gezonder leven is makkelijker dan je denkt. Lees hier hoe je fit kunt blijven zonder sportschool. Helemaal als je keuzes maakt die bij jouw leven passen. Want als iets bij jou past, hou je het veel langer vol. Word fit op jouw eigen manier. En heel belangrijk: voorkom stilzitten. Stilzitten, maar ook veel zitten is echt killing en niet goed voor de gezondheid. Wat doet sporten met je? Waar haal ik mijn benodigde energie vandaan? Zijn groene smoothies echt gezond? Is er een relatie tussen fysieke en mentale gezondheid?