We hebben allemaal onze eigen manier om woede te uiten. Doorgaans komt dit uit op willen wraak willen nemen, schreeuwen, anderen de schuld geven of gewelddadig worden. In de meeste gevallen lost een woedeaanval de situatie niet op. Sterker nog, het kan volledig escaleren. Soms kan een woedeaanval wel iets opbrengen. Maar hoe dan ook: woede is slecht voor je en kan veel verpesten. Wanneer we gestrest zijn, worden we sneller boos, verdrietig e.d. Er zijn verschillende manieren om te zorgen dat jouw woede niet explodeert. Sta jij op het punt om uit je slof te schieten? Gebruik dan één van volgende tips. Tel tot 10; Geef een schreeuw; Haal diep adem; Praat erover; Neem iemand in vertrouwen; Ga sporten; Accepteer dat er boosheid in je op kan komen; Probeer de oorzaak van je woede te achterhalen; Kijk ook naar eventuele fysieke oorzaken van je boosheid; Neem zelf verantwoordelijkheid voor je emotie; Identificeer je ‘triggers’; Voorkom honger; Zoek afleiding. Wat is een driftkikker? Hoe kom ik van mijn woede af? Kan ik als werkgever maatregelen treffen om mijn medewerkers tegen agressie en geweld te beschermen? Neem ik genoeg tijd om te ontladen? Wat is een woedeaanval? Wat helpt mij om mijn gedachten los te laten? Wat is veranderingsbereidheid?