Agressie en geweld in het openbaar vervoer komt regelmatig voor, maar ook agressie op afdelingen met direct klantencontact is aan de orde van de dag. Dit uit zich in het uitoefenen van psychische druk, belediging, intimidatie, vernieling (of zelfs slaan of schoppen), bedreiging en schelden. Moeten dealen met agressie en geweld heeft invloed op jouw of iemand anders besluitvorming. Een werkgever moet een beleid vaststellen om haar werknemers te beschermen tegen agressie en geweld op en tijdens hun werk. Dat staat in de Arbowet. Doet de werkgever dat niet, dan kan Nederlandse Arbeidsinspectie maatregelen nemen. Uiteindelijk kan de werkgever zelfs hoge boetes krijgen. Wees agressie voor! Leer ‘explosieve’ situaties herkennen en tijdig in te grijpen. Wat zegt de wet over agressie op de werkvloer? Kan ik als werkgever maatregelen treffen om mijn medewerkers tegen agressie en geweld te beschermen? Wat zegt de wet over agressie op de werkvloer? Wat is een agressieprotocol? Wat is een agressiecoach? Wat is sociale veiligheid? Wat is een ordegesprek? Kan ik agressie in veel gevallen voorkomen met de juiste omgang en houding? Is verhaal halen met persoonlijke knokploeg een wijs besluit? Wat is geweldbeheersing?