Weinig eten en toch aankomen is voor velen een echt frustratie. Of je weinig kan eten en toch kan aankomen af hangt af van wat je eet. Als je minder energie via eten en drinken binnenkrijgt dan je verbruikt, val je altijd af. Wel is het belangrijk om op een gezonde manier minder te gaan eten. Zo kan iemand die niet hele grote porties eet maar vooral producten eet met veel energie toch aankomen en iemand die bijvoorbeeld heel veel groente eet toch afvallen. Uiteindelijk gaat het erom of iemand minder of meer energie binnenkrijgt dan verbruikt. Op het moment dat mensen minder eten, gaat het lichaam zuiniger met energie om en hierdoor wordt het metabolisme trager. Op het moment dat iemand vervolgens weer terug gaat naar het oude voedingspatroon en het metabolisme laag is, dan kan het zo zijn dat iemand wel sneller aankomt. Daarom is het verstandig om een gezond voedingspatroon toe te passen in plaats van verschillende strenge diëten. Een gezond voedingspatroon is namelijk belangrijk om alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Te weinig eten is dus zeker niet goed voor je, voornamelijk omdat je dan te weinig eiwit, vitamines, mineralen en andere goede voedingsstoffen binnen krijgt. Kun je te dik en tegelijk toch gezond zijn? Maakt eten na 20:00 uur je dik? Zijn koolhydraten dikmakers? Waarom val ik niet af? Met welke oefeningen kun je meer calorieën verbranden? Kan je vet verbranden zonder spiermassa te verliezen? Hoe kan je snel lichaamsvet verbranden? Is het slecht om voor het slapen te eten? Wat gebeurt er als je alleen fruit eet? Zijn zoetstoffen onschuldig? Wel of niet ontgiften of detoxen?