Uithoudingsvermogen is een belangrijk onderdeel van onze gezondheid. Het uithoudingsvermogen zegt iets over het vermogen om weerstand te bieden aan zowel lichamelijke als geestelijke vermoeidheid. Het uithoudingsvermogen wordt in de volksmond ook wel conditie genoemd en omvat het vermogen van de longen en het hart om het lichaam voor langere periode van energie te voorzien zoals hardlopen, voetbal en schaatsen. Bij Dutch Unlimited Martial Arts Gouda richten we ons voornamelijk op interval training om het vermogen van de longen en het hart te vergroten. Interval training wisselt periodes van hoge activiteit met rust af, een goed voorbeeld van interval training is sprint training maar ook de battle rope en burpees worden vaak gebruikt voor interval training. Met behulp van duurtraining versterk je je cardiovasculair systeem, je versterkt je immuunsysteem en je vergroot je mentale weerbaarheid. Er is hierbij sprake van een aanhoudende belasting. Neem dit inzicht met je mee: “Wanneer geduld eindigt, begint uithoudingsvermogen“. En het zegt iets over de mate van het herstel na die belasting (vermoeidheid). Om regelmatig je uithoudingsvermogen te verbeteren zijn er drie punten die je kunt be├»nvloeden; herstel je sneller na een blessure, ben je beter in staat tegen fysieke en mentale belasting, verbeter je de algehele gezondheid en verlaag je het vetpercentage. Je zult verbaasd zijn hoe snel en gemakkelijk je je uithoudingsvermogen en dus je gezondheid kunt verbeteren. Welke brandstof heb ik nodig tijdens het sporten? Wat betekent verman jezelf? Wat moet je weten over incasseringsvermogen? Wat is verzuren? Wie of wat is de man met de hamer? Wat is een hongerklop en hoe kan ik deze voorkomen? Is hardheid belangrijk? Is stamina hetzelfde als endurance? Hoe kan ik me snel fit voelen? Wat is beast mode on? Hoe nuttig is maximaal trainen? Wat betekent herpakken? Wat is conditionering?