Bekijk hier onze ‘voeten-mindset’-pagina voetgezondheid en voetverzorging. Vanuit de reflexzone therapie bekeken, worden er een hoop reflexzones geprikkeld door het rollen van de bal over de zool van je voet. Pak een tennisbal, stressbal, meridiaanbal of massagebal en leg deze onder de bal van je voet. Het gaat er niet om dat je zo hard mogelijk drukt. Zet zo veel of zo weinig druk als voor jou goed voelt. Doe jezelf geen pijn, dat werkt alleen maar averechts omdat je dan gaat spannen in plaats van ontspannen.
Je zult merken dat de punten minder gevoelig worden naarmate je jezelf vaker een voetmassage met een bal onder je voeten geeft. Er bestaan een paar acupunctuurpunten die zowat overal goed voor zijn. Deze manier van je voeten masseren maakt je hele lichaam ‘zachter’ en meer ontspannen. Varieer met verschillende maten en structuren (zacht en hard en met structuur erom). Iedere bal zal de gewrichten in je voet op een andere manier in beweging brengen. Zoals je leest, kan een eenvoudige bal het beste hulpmiddel worden om de voeten te trainen en te versterken. Loop ook vaker op je blote voeten. Het is bekend dat je voeten bol staan van de zenuwen en in verbinding staan met al je organen. Wie blootsvoets loopt, masseert eigenlijk gratis al z’n organen. Leg dus een balletje onder je bureau of bij de wasbak en gun jezelf wat extra “lijfstroom”! Dagelijks je voeten masseren is een supergezonde gewoonte. Bekijk hier onze pagina Je eigen voeten masserenGenezen op eigen kracht, kan dat? Waarom zou je je voeten willen trainen? Je voeten insmeren met magnesiumolie? Worden je voeten lui van steunzooltjes? Hoe sport ik verstandig met mijn voeten? Wat betekenen je voeten voor je? Waarom je vaker op blote voeten zou moeten lopen? Wat is een podotherapeut? Wat is voetreflexologie?