Bekijk hier onze ‘voeten-mindset’-pagina voetgezondheid en voetverzorging. Geen schoenen dragen kan voor velen zowel geestelijk als lichamelijk gezond zijn. We hullen onze voeten maar wat graag in mooi schoeisel. Het liefst met een hoge hak, strakke bandjes of een dikke zool. En als ze niet lekker lopen, leggen we er een extra zooltje in en bij medische klachten laten we zelfs peperdure steunzolen maken. Een andere optie is je schoenen eens wat vaker thuis te laten. Regelmatig op blote voeten lopen is goed voor je houding. Dit zorgt er namelijk voor dat de spieren, pezen en gewrichten in je voeten, enkels en kuiten sterker worden, wat weer resulteert in een stabiele houding. Als je op schoenen loopt, worden niet alle spieren in je voet gebruikt en na verloop van tijd worden de ongebruikte spieren lui en stijf. Door te lopen op blote voeten worden alle spieren gebruikt en getraind. Ook bijvoorbeeld de kuitspieren worden wakker geschud. Op blote voeten lopen heeft vele pluspunten en daar waar mogelijk is het op blote voeten lopen dus een aanrader. Doe het uiteraard wel doordacht, overdrijf niet en neem er de tijd voor als je er aan begint. Je voetspieren sterker maken door voetentraining en enkel training. Bekijk hier onze pagina Je eigen voeten masserenGenezen op eigen kracht, kan dat?Je voeten insmeren met magnesiumolie? Worden je voeten lui van steunzooltjes? Hoe sport ik verstandig met mijn voeten? Wat betekenen je voeten voor je? Waarom je vaker op blote voeten zou moeten lopen? Wat is een podotherapeut? Wat is voetreflexologie? Wat zijn fivefingers barefoot shoes?Waarom zou je je voeten willen trainen?