Je hebt flink gas terug moeten nemen waardoor je minder kon sporten. Je wilt weer terug naar je oude zelf, maar hoe bouw je snel conditie op? Conditie heb je niet in één dag weer terug. Er zijn verschillende manieren om je conditie op te bouwen. Vergeet ook niet de factoren, zoals stress, voeding, slaap, spierkracht, lenigheid, geslacht, leeftijd en de toestand van je cardio. Welke vorm van beweging je ook kiest, het is belangrijk om ook aandacht te besteden aan de warming-up. Daarmee maak je je spieren klaar voor de prestatie die je gaat leveren. En je verkleint ermee de kans op spierpijn en blessures. Waar je als (fanatieke) sporter na een periode van rust ook rekening mee moet houden, is de impact van het sporten op je lichaam. Het is verstandig om je trainingen rustig op te bouwen, zodat je spieren en gewrichten weer kunnen wennen aan de belasting. Het verbeteren van je conditie is niet iets dat alleen voor sporters nuttig is. Het is voor iedereen een stuk gezonder wanneer je lichaam een beetje uithoudingsvermogen heeft. Het opbouwen van je conditie hoeft echter helemaal niet zo lang te duren. Als je iedere dag 10 tot 15 minuten sport, bijvoorbeeld, maakt dat al een wereld van verschil. Hoe snel raak je je conditie kwijt? Hoe krijg ik mezelf aan het sporten? Genezen op eigen kracht, kan dat? Hoe kan ik me snel fit voelen? Welke brandstof heb ik nodig tijdens het sporten?