Spirulina is een krachtig, natuurlijk voorkomend plantaardig supplement. Spirulina wordt ook wel de natuurlijke multivitamine genoemd. Misschien wel het belangrijkste kenmerk van spirulina is dat het zeer rijk is aan volwaardige eiwitten (51 tot 71%) die alle essentiële aminozuren bevatten. Daarnaast bevat spirulina een hoog gehalte aan B-vitamines (thiamine en riboflavine) en mineralen, zoals ijzer, magnesium en mangaan. Ook bevat spirulina een kleine hoeveelheid meervoudig onverzadigde vetzuren, chlorofyl en phycocyanine, die allemaal gezondheid bevorderende eigenschappen hebben. Spirulina is veilig en heeft weinig tot geen bijwerkingen. Naast het gebruik van Spirulina ter bevordering  van sportprestaties dient Spirulina vooral beschouwd te worden als een unieke bron van geconcentreerde voeding. Het is verkrijgbaar in tabletvorm of poeder en kan makkelijk worden toegevoegd aan soep, smoothies of zelfs guacamole. Er bestaat simpelweg geen drankje of pilletje die kan vervangen vervangen wat goede voeding ons kan bieden. Daarbij blijft het moeilijk is  om precies te ontcijferen welk effect voeding heeft op het leveren van betere sportprestaties. Onze cellen hebben energie nodig. De koolhydraten in spirulina worden gemakkelijk opgenomen (net als eiwitten) en helpen je cellen om de energie te krijgen die ze nodig hebben. Door deze combinatie van eigenschappen kan spirulina je helpen om je energieniveau op een hoger plan te brengen. Spirulina gebruiken als aanvulling op junkfood of voeding gemaakt in een fabriek heeft niet zoveel zin. Dat is zonde van je geld. Het kan je een boost van eiwitten geven, net zoals extra vitamines en mineralen waar veel mensen van kunnen profiteren. Kortom: dankzij zijn voedingsprofiel draagt ​​Spirulina bij aan verhoogde energieniveaus, kan het ontstekingsremmend werken en immuunreacties helpen en is het een sterk antioxidant dat onze cellen helpt beschermen.